Krievijas informācijas kampaņa pret Ukrainu – no „Viļņas samita” līdz „Krimas referendumam”: vēstījumu analīze

18.06.2014
vilnius_sumit

NATO izcilības centra stratēģiskās komunikācijas jautājumos uzdevumā Austrumeiropas politikas pētījumu centrs ir veicis analīzi par Krievijas īstenoto informācijas kampaņu Ukrainā, aplūkojot Krievijas komunikācijas stratēģiju, pētot dažādās Ukrainas notikumu attīstību ietekmējošās komunikācijas metodes un parādot, kā informācijas kampaņas ir kļuvušas par nozīmīgu ietekmes faktoru mūsdienu konfliktos. Pētījums aptver laika posmu no ES Austrumu partnerības Viļņas samita līdz Krimas referendumam un fokusējas uz ietekmīgāko Krievijas televīzijas kanālu piedāvātā materiāla analīzi. Kā norāda pētījuma autori, Krievijas informācijas kampaņas mērķis 2013. gada nogalē – 2014. gada sākumā bija kavēt Ukrainas integrāciju ar Eiropas Savienību, graujot tās teritoriālo integritāti un unitāro valsts uzbūvi. Šāda kampaņa nebūtu iespējama bez Krievijas varas kontroles pār vadošajiem Krievijas medijiem un noteiktu naratīvu par Ukrainu popularizēšanu lielākajos Krievijas TV kanālos vairāku gadu laikā.

Pētījums pieejams šeit.

Dalīties: